close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הבדלים מרכזיים בין פרסום עסקים לוקאליים לעסקים גדולים

מערכת שורשב אייר, תשעט07/05/2019

אם בעסקים גדולים ננסה לקלוע למכנה המשותף הגדול ביותר, הרי שבעסקים לוקאליים אנו עובדים עם קהל יעד מצומצם הרבה יותר

תגיות:
ישנם לא מעט הבדלים בין פרסום עסקים לוקאליים לבין פרסום עסקים גדולים. התקציב, הנישה והפלטפורמות השונות, הם רק חלק קטן מהאספקטים שצריך לקחת בחשבון. המיקוד של כל פרסומת ורמות החשיפה, משפיעים גם כן על כל החלטה שיווקית. הנה מספר הבדלים מרכזיים שאתם פשוט חייבים לקחת בחשבון לפני שאתם מתחילים את הקמפיין הבא שלכם.

מציאת הפלטפורמה הפרסומית המתאימה לכל עסק
אם נרצה לפרסם עסק של שירות פינוי דירה בתל אביב למשל, אשר קהל היעד שלו בנוי מלקוחות שמעוניינים בפינוי חפצים
מהבית או אם נבקש לשווק דווקא הנדימן אשר פונה לפלח אוכלוסייה מאוד מוגדר, אנו נתרכז בפרסום לקהל יעד אשר מחפש את השירות באופן ישיר. פליירים, פרסום בעיתונות המקומית ושימוש נכון בגוגל אדוורדס יספקו את הסחורה בצורה טובה יותר משימוש ברשת החברתית הגדולה בעולם (פייסבוק). להבדיל, עבור עסק גדול אשר יש לו תקציב מיוחד למיתוג ואשר רוצה לשמור על הייחוד שלו בקרב קהל היעד, דווקא פרסום בפייסבוק, סנפצ'ט ולינקדאין עשויים לעשות את העבודה.

קריאייטיב וקהל יעד
אם בעסקים גדולים אנו נרצה לקלוע למכנה המשותף הגדול ביותר ולא נהסס להשתמש בשלטי חוצות ובפרסום חוצה פלטפורמות לשם כך, הרי שבעסקים לוקאליים אנו עובדים עם קהל יעד מצומצם הרבה יותר. עסקים לוקאלים לא צריכים את הבאז והקריאייטיב של עסק גדול, אלא זקוקים ליצירה של קהל לקוחות שנמצא בגבולות גיאוגרפים מוגדרים מראש. קריאייטיב אשר ייצר פתרון לבעיה מוגדרת, יהיה אפקטיבי הרבה יותר מכל סלוגן חריף או לוגו נוצץ.

תקציב
בנייה נכונה של העוגה התקציבית וחלוקה מתאימה של משאבים הם הבסיס לכל מהלך פרסומי מוצלח, אבל כשזה נוגע לעסקים לוקאליים זה הופך לקריטי במיוחד. עסקים לוקאליים לא יכולים להרשות לעצמם לבזבז כסף רב בכל רבעון ובדרך כלל ירצו לראות תוצאות מהירות יותר עבור הכסף שלהם. עסקים גדולים יותר מבינים שפרסום היא השקעה ארוכת טווח ומטפחים את ערכי הליבה של המותג ואת עולמות התוכן שלו.

הבנת החוזקות של כל עסק
עסק לוקאלי מחזיק בלא מעט נקודות זכות שלעיתים אינן נלקחות בחשבון. הקירבה לחוג הלקוחות, היחס האישי והבנת הצרכים האמיתיים הם רק חלק קטן מהמשאבים האדירים שבהם עסקים קטנים מחזיקים (ורק לעיתים רחוקות מתורגמים למזומנים). גם עסקים גדולים מחזיקים בשפע של מידע אשר נאגר במחשבי הארגון, אולם יש צורך לעשות לדטא הזו אנליזה אמיתית. מרבית העסקים לא מבינים את העוצמה העסקית שטמונה בניהול נכון של מידע. ניהול שחשוב הרבה מעבר למהלך רימרקטינג זה או אחר.
ניתן לראות שיש שוני בין פרסום עסקים לוקאליים לבין פרסום עסקים גדולים. יחד עם זאת, הבנה של הכלים העומדים לרשותכם וטיפוח טכניקות ופלטפורמות שמתאימות לכל עסק, עשויות להניב רווחים הן בטווח הארוך והן בטווח הקצר.

נכתב באדיבות המומחים של אתר פינוי בזמן
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה